Zrosty oplucne, nawet duze, moga przebiegac bez zadnych dolegliwosci

Objawy. Zrosty opłucne, nawet duże, mogą przebiegać bez żadnych dolegliwości. Nieraz jednak zależnie od rozległości zmian bywają przyczyną bólów w klatce piersiowej, zwłaszcza podczas głębokiego oddychania. Mogą także wywoływać duszność zwiększającą się podczas wysiłków itd. W przypadkach całkowitego zarośnięcia jamy opłucnej w następstwie rozlanego jej zapalenia uderza zniekształcenie klatki piersiowej (deformatio thoracis), znaczne zwłaszcza u osób młodych, których klatka piersiowa jest podatna. Powstaje ono wtenczas, gdy płuco utraci zdolność wyprostowywania się wskutek zgrubienia i kurczenia się opłucnej a po części wskutek następowej marskości płuca. W przypadkach daleko posuniętych powstaje obraz kliniczny zwłóknienia opłucnej. Zrosty płaszczyźniane taśmowate, zwane także wstąkowatymi, i postronkowate mogą nie tylko nie sprawiać dolegliwości, ale nieraz przebiegają także bez objawów przedmiotowych. Zdzisław Michalski opisał, jako objaw zrostów opłucnych rozszerzenie naczyń skórnych klatki piersiowej w miejscu zrostu. Duże i grube zrosty mogą wywoływać ograniczenie ruchomości klatki piersiowej, jej zniekształcenie, przytłumienie odgłosu opukowego i osłabienie drżenia piersiowego oraz szmerów oddechowych. Z czasem zrosty opłucnej mogą wieść do rozszerzenia oskrzeli, następowej rozedmy płuc i niewydolności krążenia. Zwłaszcza poważne zaburzenia krążenia spostrzega się w przypadkach zrostów opłucnych z osierdziem. Rozpoznanie. [więcej w: leczenie kanałowe, implanty stomatologiczne warszawa, stomatolog dziecięcy ]

Powiązane tematy z artykułem: implanty stomatologiczne warszawa leczenie kanałowe stomatolog dziecięcy