Tikagrelor versus Clopidogrel w objawowej chorobie tętnic obwodowych ad 6

W randomizowanym badaniu klinicznym klopidogrelu i aspiryny u pacjentów z ryzykiem niedokrwienia (CAPRIE), 3 badaczy porównywali klopidogrel z monoterapią aspirynową w szeroko zdefiniowanej stabilnej populacji pacjentów z chorobą miażdżycową, w tym chorobą wieńcową, chorobą tętnic obwodowych i chorobą naczyniowo-mózgową. Ogólne badanie wykazało znaczącą korzyść dla klopidogrelu w stosunku do aspiryny, która była napędzana głównie przez podgrupę pacjentów z chorobą tętnic obwodowych, u których wystąpiło zmniejszenie ryzyka o 23,8%. Te wyniki CAPRIE ustalił, że klopidogrel jako pierwsza terapia choroby tętnic obwodowych została zatwierdzona przez Food and Drug Administration. W badaniu klinicznym klopidogrelu, w którym oceniano ryzyko wysokiego ryzyka wystąpienia aterotomii i niedokrwiennej stabilizacji, zarządzania i unikania (CHARISMA), badacze, którzy porównywali aspirynę i klopidogrel z monoterapią aspirynową w szerokiej grupie wysokiego ryzyka pacjentów z miażdżycą tętnic, nie stwierdzili istotnej korzyści dla klopidogrelu w grupie ryzyka. zdarzeń sercowo-naczyniowych w całej populacji; jednak w podgrupie pacjentów z chorobą tętnic obwodowych wystąpił nieistotny trend.13 Podwójna terapia przeciwpłytkowa wiązała się ze zwiększonym ryzykiem krwawienia.13 Na podstawie tych danych zaleca się monoterapię klopidogrelem w leczeniu ryzyka wystąpienia miażdżycy tętnic. u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych. W badaniu hamowania płytek krwi i wyników pacjentów (PLATO), w którym badacze porównali tikagrelory z klopidogrelem u pacjentów otrzymujących aspirynę (podwójna terapia przeciwpłytkowa), odkryli, że tikagrelor ma lepsze działanie w zakresie zmniejszania częstości incydentów sercowo-naczyniowych u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi. 5 W badaniu przedszpitalnym z użyciem preparatu Ticagrelor w porównaniu z placebo na tle trombolizy aspiryny w zawale mięśnia sercowego 54 (PEGASUS-TIMI 54) z udziałem pacjentów z wcześniejszym zawałem serca, tikagrelor był skuteczniejszy niż placebo wśród pacjentów otrzymujących aspirynę (podwójna terapia przeciwpłytkowa w porównaniu do monoterapii aspiryną) w zmniejszaniu częstości incydentów sercowo-naczyniowych.6 W badaniach PLATO i PEGASUS obecność współistniejącej choroby tętnic obwodowych była związana ze zwiększonym ryzykiem incydentów niedokrwiennych i ze stałą korzyścią dla tikagreloru w porównaniu z populacje próbne.7,8 Biorąc pod uwagę dowody, tikagrelor został uznany być silnym czynnikiem potencjalnie korzystnym u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych.
W świetle poprzednich wyników badań, jak możemy interpretować wyniki podobnych efektów leczenia tikagreloru i klopidogrelu w badaniu EUCLID. Główną kwestią jest to, że klopidogrel stanowi skuteczny aktywny komparator. W naszym badaniu wykluczono pacjentów, którzy byli homozygotyczni pod względem utraty funkcji alleli klopidogrelu przed randomizacją. Ponadto wyniki badania CAPRIE sugerują, że klopidogrel może być szczególnie skuteczny u pacjentów z chorobą tętnic obwodowych. Ponadto, pacjenci w naszym badaniu byli zapisani na podstawie choroby tętnic obwodowych, z mniejszością z towarzyszącą kliniczną chorobą wieńcową. Pacjenci ci mogą mieć istotne fenotypowe i biologiczne różnice w porównaniu z osobami z przeważającą ostrą i przewlekłą chorobą wieńcową. 14 Wreszcie, pacjenci z chorobą tętnic obwodowych mogą mieć konkurujące ryzyko i czynniki prowadzące do zdarzeń klinicznych.
Te odkrycia powinny informować o dziedzinie medycyny naczyniowej
[hasła pokrewne: stomatolog opole, Rekrutacja it, rekrutacja specjalistów it, doradztwo personalne it, usuwanie blizn potrądzikowych ]

Powiązane tematy z artykułem: Rekrutacja it, rekrutacja specjalistów it, doradztwo personalne it stomatolog opole usuwanie blizn potrądzikowych