Ropniak pozapalny

Ropniak pozapalny, pojawiający się po przełomie krupowego zapalenia płuc, może powstawać samorodnie albo wskutek przejścia wysięku surowiczo włóknikowego w wysięk ropny. Gdy powstaje samorodny wysięk ropny, to pojawia się ponownie wysoka gorączka oraz nieraz ciężkie objawy ogólnego zatrucia i objawy fizyczne świadczące o wysięku w jamie opłucnej. Sam wysięk może być niewielki ilość ropy może nie przekraczać 2-4 łyżek stołowych. Pomimo to stłumienie odgłosu opukowego bywa zwykle bardzo rozległe, zależnie od nacieku tkanki płucnej towarzyszącego, ropniakowi i od znacznego zgrubienia samej opłucnej, zwłaszcza ściennej, gdyż z niej odpływ limfy jest bardziej utrudniony niż z opłucnej płuca, której naczynia limfatyczne są obficie zespolone z naczyniami limfatycznymi płuca. Cecha ta jest wspólna wszystkim otorbionym ropniakom opłucnej bez względu na zarazek chorobotwórczy. Jeżeli ropniak usadowi się między płatami płuc i tutaj się o torbi, powstaje ropniak między płatowy (empyema interlobare saccaturn). Gorączka w postaci pozapalnej może być nieregularna, z dreszczami, tętno bywa często bardziej przyśpieszone w porównaniu z rozległością stłumienia, w krwi stwierdza się hiperleukocytozę, nieraz bardzo znaczną. Jeżeli ropniak jest dobrze otorbiony, to przebieg może być stosunkowo łagodny. Drobne ropniaki mogą wsysać się albo ustępują po wykrztuszeniu ropy, jeżeli przebiły się do płuc i de oskrzeli. Najczęściej jednak wymagają zabiegu operacyjnego, po którym zwykle szybko się goją. Ropniak przy zapalny powstaje w okresie gorączkowym zapalenia płuc, zwykle jest nie duży, otorbiony i nie wywiera wpływu na przebieg zapalenia płuc. Pneumokoki znikają dość szybko w ropie, a ropa często wsysa się. Wskutek niewielkich rozmiarów ropniaki przy zapalne nieraz się przeocza. [hasła pokrewne: lekarz prawo jazdy wrocław, kamagra bez recepty, okulista na nfz lublin ]

Powiązane tematy z artykułem: kamagra bez recepty lekarz prawo jazdy wrocław okulista na nfz lublin