Objawy te moga trwac tygodniami

Objawy te mogą trwać tygodniami. Stłumienie zwiększa się stopniowo wszerz i wzdłuż, a szmer oddechowy w jego miejscu słabnie. Powyżej i poniżej stłumienia stwierdza się odgłos opukowy bębenkowy oraz szmer oskrzelowy, a niekiedy także rzężenia. Duży wysięk może wywołać przesunięcie sąsiednich narządów. Jeżeli dojdzie do rozkładu ropy, pojawia się cuchniecie z ust poprzedzające nieraz na 24-36 godzin przebicie się ropnia do oskrzela z jedno czesnym pojawieniem się krwi w plwocinie. Jeżeli w oskrzelu wytworzy się duży otwór, chory może wykrztusić na raz dużo ropy, po czym sprawa może powoli zupełnie się wygoić. Częściej ognisko opróżnia się tylko częściowo. W tych przypadkach chory odpluwa różne ilości ropy, nierzadko Z domieszką krwi, gdy zostanie nadżarte naczynie krwionośne. Zapalenia surowicze i surowiczo-włóknikowe kończą się zwykle wyzdrowieniem z wytworzeniem się zrostów. Zapalenie ropne może ciągnąć się miesią cami i przebijać się do oskrzela, rzadziej do wolnej jamy opłucnej albo na zewnątrz. Zatrzymanie ropy wywołuje za każdym razem pogorszenie stanu chorego i skok gorączki. Sprawa może przechodzić na miąższ płucny i doprowadzić do charłactwa i zgonu. Jako zejście ropnia zimnego opłucnego Sergenta spostrzegano (Maria Grycewicz i inni) zwapnienie w przypadkach z przewagą rozrostu tkanki łącznej nad serowaceniem. Rozpoznanie zapalenia opłucnej międzypłatowej bez badania radiologicznego płuc nigdy nie jest pewne zapalenie wysiękowe można rozpoznać dopiero w drugim okresie choroby, gdy nastaną objawy wzdłuż rzutu wcięcia międzypłatowego. Gromadzący się wysięk może nieco zmieniać przebieg wcięcia. W rozpoznaniu dopomaga badanie radiologiczne, wykonane w różnych płaszczyznach metodą radioskop ową i radiograficzną. Wykrywa ono ostry, odgraniczony, równomierny cień jakby zawieszony wzdłuż przebiegu wcięcia międzypłatowego, najczęściej w okolicy pachowej przy zachowaniu ruchów przepony i kąta przeponowo-żebrowego. W rozpoznaniu upewnia wydobycie wysięku przez nakłucie przy użyciu długiej igły, zwłaszcza w okolicy pachowej. [patrz też: olej z pestek moreli zastosowanie pod mikroskopem, olej ryżowy w kosmetyce, olej z pestek moreli zastosowanie ]

Powiązane tematy z artykułem: oddawania krwi olej ryżowy w kosmetyce olej z pestek moreli zastosowanie