Lenalidomid, Bortezomib i Deksametazon z przeszczepem szpiczaka

Chemioterapia wysokodawkowa plus autologiczny przeszczep komórek macierzystych była standardowym leczeniem w przypadku nowo rozpoznanego szpiczaka mnogiego u dorosłych w wieku do 65 lat. Jednak obiecujące dane dotyczące stosowania terapii skojarzonej z lenalidomidem, bortezomibem i deksametazonem (RVD) w tej populacji wywołały pytania dotyczące roli i czasu transplantacji. Metody
Losowo przydzielono 700 pacjentów ze szpiczakiem mnogim, którzy otrzymali terapię indukcyjną trzema cyklami RVD, a następnie terapię konsolidacyjną z pięcioma dodatkowymi cyklami RVD (350 pacjentów) lub wysoką dawką melfalanu plus przeszczep komórek macierzystych, a następnie dwa dodatkowe cykle RVD ( 350 pacjentów). Pacjenci w obu grupach otrzymywali leczenie podtrzymujące lenalidomidem przez rok. Pierwszorzędowym punktem końcowym był czas przeżycia bez progresji.
Wyniki
Mediana czasu przeżycia wolnego od progresji była istotnie dłuższa w grupie, która przeszła przeszczep niż w grupie, która otrzymywała sam RVD (50 miesięcy vs. 36 miesięcy, skorygowany współczynnik ryzyka dla postępu choroby lub zgonu, 0,65, P <0,001). Tę korzyść zaobserwowano we wszystkich podgrupach pacjentów, w tym w stratyfikacji według międzynarodowego stadium klasyfikacji i ryzyka cytogenetycznego. Odsetek pacjentów z całkowitą odpowiedzią był wyższy w grupie transplantacyjnej niż w grupie z RVD (59% vs. 48%, P = 0,03), podobnie jak odsetek pacjentów, u których nie wykryto minimalnej choroby resztkowej (79 % vs. 65%, P <0,001). Całkowite przeżycie po 4 latach nie różniło się istotnie między grupą transplantacyjną a grupą z RVD (odpowiednio 81% i 82%). Częstość neutropenii stopnia 3. lub 4. była istotnie wyższa w grupie transplantacyjnej niż w grupie z RVD (92% vs. 47%), podobnie jak w przypadku zaburzeń żołądkowo-jelitowych stopnia 3. lub 4. (28% w porównaniu z 7%) i infekcje (20% vs. 9%). Nie obserwowano istotnych różnic między grupami w częstości zgonów związanych z leczeniem, drugich pierwotnych raków, zdarzeń zakrzepowo-zatorowych i neuropatii obwodowej.
Wnioski
Wśród dorosłych ze szpiczakiem mnogim leczenie RVD i transplantacja wiązały się ze znacznie dłuższym czasem przeżycia bez progresji niż w przypadku samej terapii RVD, ale ogólny czas przeżycia nie różnił się istotnie pomiędzy tymi dwoma podejściami. (Obsługiwane przez Celgene i inne, IFM 2009 Badanie ClinicalTrials.gov numer, NCT01191060.)
Wprowadzenie
Przez ostatnie 20 lat chemioterapia wysokodawkowa plus autologiczny przeszczep komórek macierzystych była standardowym sposobem leczenia nowo rozpoznawanego szpiczaka mnogiego u dorosłych w wieku do 65 lat.1-3 Jednak leczenie to wymaga hospitalizacji i może być związane z istotną efekty toksyczne.
W ostatnim dziesięcioleciu wykazano, że leki immunomodulujące4-14 i inhibitory proteasomu15-17 mają znaczną aktywność u pacjentów ze szpiczakiem mnogim. Zastosowanie terapii skojarzonej z lekami immunomodulującymi, inhibitorami proteasomu i deksametazonem przyniosło zwiększone wskaźniki całkowitej odpowiedzi i lepsze wyniki, zarówno wśród pacjentów kwalifikujących się do przeszczepienia, jak i wśród osób, które nie są w ogóle. 18-21 Obserwowane korzyści terapii skojarzonych skłoniły badaczy do zaproponowania ich stosowania u osób dorosłych ze świeżo rozpoznanym szpiczakiem mnogim i zgłosiły pytania dotyczące roli i czasu transplantacji w początkowym leczeniu tych pacjentów.
Aby rozwiązać te problemy, przeprowadziliśmy badanie III fazy, aby porównać skuteczność i bezpieczeństwo terapii skojarzonej z lenalidomidem, bortezomibem i deksametazonem (RVD), ze skutecznością i bezpieczeństwem RVD oraz autologicznym przeszczepieniem komórek macierzystych w leczeniu nowo zdiagnozowanych szpiczak mnogi u dorosłych w wieku do 65 lat.
Kryteria rejestracji
Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku 65 lat lub młodsi i mieli objawowy, mierzalny, nowo rozpoznany szpiczak mnogi
[więcej w: kamagra bez recepty, olej z pestek moreli zastosowanie, badania medycyny pracy w czasie pracy ]

Powiązane tematy z artykułem: badania medycyny pracy w czasie pracy kamagra bez recepty olej z pestek moreli zastosowanie