Lenalidomid, Bortezomib i Deksametazon z przeszczepem szpiczaka ad

(Terminy symptomatyczne i mierzalne są zdefiniowane w protokole badania, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.) Dodatkowe kryteria kwalifikowalności to poziomy aminotransferazy asparaginianowej i aminotransferazy alaninowej w surowicy nie większe niż 2-krotność górnej granicy prawidłowego zakresu, poziom bilirubiny w surowicy nie większy niż 35 .mol na litr (2 mg na decylitr), klirens kreatyniny wynoszący co najmniej 50 ml na minutę, bezwzględna liczba neutrofilów wynosząca co najmniej 1000 na milimetr sześcienny, liczba płytek krwi większa niż 50 000 na objętość sześcienną milimetr i normalna funkcja serca i płuc. Główne kryteria wykluczenia to obwodowa neuropatia stopnia 2 lub wyższego oraz historia innych nowotworów. Kobiety w wieku rozrodczym były uprawnione, jeśli zgodziły się stosować antykoncepcję, przedstawiły dowody negatywnego wyniku testu ciążowego przed włączeniem do badania i zgodziły się poddawać się comiesięcznym testom ciążowym do 4 tygodni po zaprzestaniu leczenia badanym lekiem. Protokół został zatwierdzony przez instytucjonalną komisję etyczną w centrum koordynacyjnym (Purpan Hospital, Tuluza, Francja). Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Projekt i leczenie próbne
Ta randomizowana, otwarta, trzecia próba została przeprowadzona w 69 centrach we Francji, Belgii i Szwajcarii. Pacjenci byli rekrutowani od listopada 2010 r. Do listopada 2012 r. I zostali losowo przydzieleni, w stosunku 1: 1, do jednej z dwóch grup leczenia podczas pierwszego cyklu terapii indukcyjnej. Randomizacja była stratyfikowana zgodnie z etapem międzynarodowej choroby wieńcowej (stadium I, II lub III, z wyższymi stadiami wskazującymi na cięższą chorobę) i profilem ryzyka cytogenetycznego (standardowe ryzyko, wysokie ryzyko lub ryzyko nieokreślone z powodu niepowodzenia testu, zdefiniowano wysokie ryzyko przez obecność w [4; 14] translokacji, t [14; 16] translokacji lub delecji 17p, jak określono przez fluorescencyjną hybrydyzację in situ).
Wszyscy pacjenci otrzymali terapię indukcyjną trzema 21-dniowymi cyklami RVD, która składała się z lenalidomidu (25 mg, podawanego doustnie w dniach od do 14), bortezomibu (1,3 mg na metr kwadratowy powierzchni ciała, podawanego dożylnie w dniach 1). 4, 8 i 11) i deksametazon (20 mg, podawany doustnie w dniach 1, 2, 4, 5, 8, 9, 11 i 12). Po fazie indukcji wszyscy pacjenci przeszli mobilizację komórek macierzystych za pomocą cyklofosfamidu i czynnika stymulującego kolonię granulocytów. W fazie konsolidacji pacjenci otrzymywali pięć cykli RVD ze zmniejszoną dawką dobową deksametazonu 10 mg (grupa RVD) lub melphalan w dawce 200 mg na metr kwadratowy plus autologiczny przeszczep komórek macierzystych, po którym następowało dwa cykle RVD ze zmniejszoną dawką dobową deksametazonu 10 mg (grupa transplantacyjna). W obu leczonych grupach leczenie podtrzymujące lenalidomidem (10 mg na dobę przez pierwsze 3 miesiące, z możliwym zwiększeniem dawki do 15 mg w późniejszym czasie, w zależności od działań niepożądanych) rozpoczęto w ciągu pierwszych 3 tygodni po zakończeniu leczenia konsolidacyjnego i kontynuowane przez rok lub do wystąpienia progresji choroby lub niedopuszczalnych działań niepożądanych lub wycofania zgody pacjenta (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). W przypadku pacjentów z grupą RVD, w momencie progresji choroby zalecano przeszczepienie uszkodzonego przeszczepu
[więcej w: alkoholizm terapia, periodontologia wrocław, leczenie ortodontyczne przed i po ]

Powiązane tematy z artykułem: alkoholizm terapia leczenie ortodontyczne przed i po periodontologia wrocław