Lenalidomid, Bortezomib i Deksametazon z przeszczepem szpiczaka ad 7

Stwierdziliśmy, że leczenie konsolidacyjne chemioterapią z dużą dawką i transplantacją wiązało się ze znacznie dłuższym czasem przeżycia bez progresji choroby (pierwotnym punktem końcowym) niż sama terapia RVD u pacjentów ze świeżo rozpoznanym szpiczakiem. Transplantacja wiązała się również z wyższym odsetkiem całkowitej odpowiedzi, niższym wskaźnikiem minimalnego wykrywalności resztkowych chorób i dłuższym medianą czasu do progresji. Całkowite przeżycie było wysokie i było podobne w obu grupach leczenia. Wyniki te mogą być związane z zastosowaniem terapii RVD w obu leczonych grupach oraz z wysokim poziomem aktywności nowych leków, które były stosowane w leczeniu nawrotów.24 Podobieństwo całkowitego przeżycia w obu grupach może być również związane z pomyślnym zakończeniem leczenia. użycie przeszczepu uszkodzonego. Kilka randomizowanych badań, w których porównano transplantację pierwszego rzutu z konwencjonalną chemioterapią, w której dopuszczono przeszczepienie, wykazało korzyść z przeżycia bez progresji związaną z przeszczepieniem pierwszego rzutu, ale nie było znaczącej różnicy między terapiami w całkowitym przeżyciu.3 Dwa ostatnie badania, w których transplantacja porównywano z reżimem opartym na czynniku alkilującym plus lenalidomidem, po którym następował przeszczep przeszczepowy, wykazując ogólną korzyść z przeżycia związaną z przeszczepem pierwszego rzutu.25,26 Jednak wszystkie te schematy nieprzeszczepiania nie zawierały inhibitorów proteasomu, nie wykazano, że prowadzą do wyższych przeżywalności niż te z melfalanem-prednizonem, 27 i przyniosły gorsze wyniki niż te związane z transplantacją. Dane z naszego badania sugerują, że opóźnione przeszczepienie jest wykonalne i wiąże się z brakiem zmniejszenia ogólnego przeżycia.
Stwierdziliśmy, że odsetek, w którym wykryto minimalną chorobę resztkową, był niższy u pacjentów, którzy otrzymali RVD i transplantację niż u tych, którzy otrzymywali sam RVD. Ponadto obserwowaliśmy dłuższe całkowite przeżycie u pacjentów, u których nie wykryto minimalnej choroby resztkowej niż u osób, u których wykryto tę chorobę, niezależnie od leczenia. Wyniki te potwierdzają, że brak minimalnej choroby resztkowej jest ważnym celem leczenia szpiczaka28, 29 i sugerują, że zastosowanie chemioterapii o wysokiej dawce i przeszczepienie po indukcyjnej terapii RVD, szczególnie u pacjentów, u których wykryto minimalną chorobę szczątkową, można ocenić przyszłe próby jako jedno szczególne podejście do terapii dostosowawczej i dalszej poprawy korzyści klinicznych. W naszym badaniu minimalna choroba resztkowa została oceniona za pomocą 7-kolorowej cytometrii przepływowej (poziom czułości 10-4) .20 Jest możliwe, że bardziej czuła cytometria przepływowa następnej generacji mogłaby ujawnić subtelniejsze różnice i że pacjenci, u których minimalna choroba resztkowa nie została wykryta w naszym badaniu może być uważana za pacjentów, u których wykryto minimalną chorobę resztkową zgodnie z nowymi kryteriami Międzynarodowej Grupy Roboczej Szpiczaka.30
Leczenie podtrzymujące lenalidomidem po transplantacji znacząco poprawia wyniki u pacjentów ze świeżo rozpoznanym szpiczakiem.31,32 Jednak czas trwania leczenia podtrzymującego pozostaje przedmiotem dyskusji. W naszym badaniu leczenie podtrzymujące stosowano przez rok w celu ograniczenia skutków toksycznych
[patrz też: lekarz prawo jazdy wrocław, laboratorium mikrobiologiczne, dyżury aptek biłgoraj ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek biłgoraj laboratorium mikrobiologiczne lekarz prawo jazdy wrocław