Deplecja limfocytów B z Rituximabem w zwyrodnienia-remisji stwardnienia rozsianego ad 6

Z siedmiu pacjentów w grupie rituksymabu, którzy wcześniej przerywali leczenie, weszli w okres obserwacji bezpieczeństwa i zostali poddani ocenie na obecność ludzkich przeciwciał antychimerycznych, dwa z nich były pozytywne dla ludzkich przeciwciał antychimerycznych. Tak więc 16 z 65 pacjentów (24,6%) było pozytywnych dla ludzkich przeciwciał antychimerycznych. Nie stwierdzono wyraźnego związku między dodatnim wynikiem w przypadku przeciwciał antychimerycznych u ludzi a rodzajem lub ciężkością zdarzeń niepożądanych lub odpowiedzią na skuteczność w 24, 36 lub 48 tygodniu. Bezpieczeństwo
Więcej pacjentów w grupie otrzymującej rytuksymab (78,3%) niż w grupie placebo (40,0%) miało działania niepożądane związane z infuzją w ciągu 24 godzin po pierwszej infuzji. W ciągu 24 godzin po drugim wlewie mniej pacjentów w grupie leczonej rytuksymabem (20,3%) niż w grupie placebo (40,0%) miało zdarzenia niepożądane (Tabela 4). Łącznie u 50 z 54 pacjentów w grupie otrzymującej rytuksymab (92,6%) zgłoszono działania niepożądane związane z infuzją, które miały nasilenie od łagodnego do umiarkowanego (stopnia 1. lub 2.). Pozostali czterej pacjenci (7,4%) zgłaszali zdarzenia stopnia 3. związane z infuzją; obejmowały bóle głowy, bóle pleców, depresję, ból kończyn, ogólny ból, uczucie ciepła, świąd i wysypkę. Nie zgłoszono żadnych przypadków 4 stopnia związanych z infuzją.
Zdarzenia 4 stopnia zgłaszano u trzech pacjentów, którzy otrzymywali rytuksymab: jeden pacjent miał zespół niedokrwiennej tętnicy wieńcowej, jeden pacjent miał złośliwy nowotwór tarczycy, a jeden pacjent miał objawy ostrego i postępującego stwardnienia rozsianego. Poważne działania niepożądane odnotowano u 14,3% pacjentów w grupie placebo i 13% pacjentów w grupie rituksymab. Ogółem 5,7% pacjentów w grupie placebo i 4,3% pacjentów w grupie otrzymującej rytuksymab wycofało się z badania z powodu działań niepożądanych. Jedna śmierć, która była skutkiem zabójstwa, wystąpiła w grupie rituximabu.
Częstość występowania jakiejkolwiek infekcji była podobna w grupie placebo (71,4%) i grupie rituksymab (69,6%). Najczęstszymi zakażeniami (występującymi u .10% pacjentów) w grupie rituksymab były zapalenie błony śluzowej nosa i gardła, infekcje górnych dróg oddechowych, infekcje dróg moczowych i zapalenie zatok. Infekcje dróg moczowych występowały częściej u pacjentów przyjmujących rytuksymab niż u pacjentów, którzy otrzymywali placebo (14,5% grupy rytuksymabu w porównaniu do 8,6% grupy placebo), podobnie jak zapalenie zatok (13,0% w porównaniu z 8,6%). Nie zgłoszono żadnych klinicznie znaczących infekcji oportunistycznych. Poważne działania niepożądane związane z zakażeniem zgłaszano u 5,7% pacjentów w grupie placebo i 2,9% pacjentów w grupie rituksymab. Spośród dwóch poważnych zdarzeń niepożądanych związanych z infekcją (zapalenie żołądka i jelit i zapalenie oskrzeli) w grupie rituksymabu, oba ustąpiły bez następstw; ostatnie zarejestrowane wartości poziomów immunoglobulin przed tymi zakażeniami były wyższe niż dolna granica prawidłowego zakresu u obu pacjentów.
Dyskusja
Wyniki tej fazy 2 badania dostarczają MRI i klinicznych dowodów, że selektywne wyczerpywanie limfocytów B CD20 + jest potencjalnie skutecznym podejściem w leczeniu rzutowo-remisyjnej stwardnienia rozsianego. W porównaniu z placebo, rytuksymab znacząco zmniejszył liczbę zmian wzmacniających gadolin i liczbę nawrotów.
Dominujący mechanizm odpowiedzialny za poprawę aktywności choroby związanej z rytuksymabem jest nieznany
[podobne: stomatolog zielona góra, stomatologia Kraków, cennik implantów ]

Powiązane tematy z artykułem: cennik implantów stomatolog zielona góra stomatologia Kraków