Czy opieka prewencyjna oszczędza pieniądze Ekonomia zdrowia i kandydaci na prezydenta ad

Każdy artykuł rejestru szacuje opłacalność jednej lub więcej interwencji, jako że koszty przyrostowe (przeliczone tutaj na USD w 2006 r.) Podzielone przez przyrostowe korzyści zdrowotne kwantyfikowane w kategoriach lat życia skorygowanych o jakość (QALY). Niskie współczynniki efektywności kosztowej są korzystne , ponieważ wskazują, że przyrostowe QALY mogą być naliczane niedrogie. Interwencja jest oszczędna , jeśli zmniejsza koszty, a jednocześnie poprawia stan zdrowia. Niewłaściwe interwencje mogą zarówno zwiększać koszty, jak i pogarszać stan zdrowia. Nasza analiza została ograniczona do 599 artykułów (i 1500 wskaźników) opublikowanych w latach 2000-2005, które odpowiednio zdyskontowały przyszłe koszty i korzyści. Oceniliśmy 279 wskaźników jako profilaktycznych, ponieważ dotyczą one interwencji mających na celu zapobieganie chorobie lub urazom; wszystkie 1221 inne wskaźniki odnoszą się do leczenia, kategoria obejmująca zarówno trzeciorzędne środki (mające na celu złagodzenie skutków choroby lub stanu) oraz środki zapobiegawcze wtórne (mające na celu odwrócenie lub opóźnienie postępu istniejącego stanu), takie jak zastosowanie wszczepialnych kardiowerterów-defibrylatorów u pacjentów z chorobą mięśnia sercowego.
Rozkład wskaźników efektywności kosztowej dla środków zapobiegawczych i terapii dla istniejących warunków. Dane pochodzą z rejestru opłacalności Centrum Tufts-New England Medical Center. QALY oznacza rok życia skorygowany o jakość.
Efektywność kosztowa wybranych środków zapobiegawczych i leczenia istniejących warunków (dolary w 2006 r.). Wykres słupkowy pokazuje, że rozkłady stosunku kosztów do efektywności w zakresie środków zapobiegawczych i leczenia są bardzo podobne – innymi słowy, możliwości skutecznego inwestowania w programy opieki zdrowotnej są w przybliżeniu równe dla profilaktyki i leczenia, co najmniej znajduje odzwierciedlenie w recenzowanej przez nas literaturze . Co więcej, obie dystrybucje obejmują cały zakres opłacalności. Tabela pokazuje współczynniki efektywności kosztowej dla wybranych interwencji różnych typów (bardziej szczegółowa tabela znajduje się w dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www.nejm.org).
Wyniki te są zgodne z wcześniejszymi opiniami, ale obejmują większą próbę badań i ilościowe określenie korzyści w kategoriach QALY. Niektóre środki zapobiegawcze oszczędzają pieniądze, podczas gdy inne nie, chociaż nadal mogą być warte zachodu, ponieważ przynoszą znaczne korzyści zdrowotne w stosunku do ich kosztów. W przeciwieństwie do niektórych środków zapobiegawczych są drogie, biorąc pod uwagę korzyści zdrowotne, które przyznają. Ogólnie rzecz biorąc, to, czy konkretny środek zapobiegawczy przedstawia dobrą wartość lub niską wartość, zależy od czynników takich jak docelowa populacja, a środki ukierunkowane na populacje o podwyższonym ryzyku są zazwyczaj najbardziej efektywne. W przypadku badań przesiewowych skuteczność zależy również od częstotliwości (częstsze badania przesiewowe zapewniają większe korzyści, ale są mniej skuteczne). Po trzecie, tak jak w przypadku środków zapobiegawczych, leczenie może być względnie wydajne lub nieefektywne.
Oczywiście nasza recenzja odzwierciedla wybraną próbę badań w recenzowanej literaturze i nie obejmuje wszystkich możliwych okazji do wydawania środków na poprawę zdrowia. Ponadto mogą występować niespójności między badaniami w zakresie zastosowanych metod
[przypisy: endometrioza co to za choroba, dyżury aptek biłgoraj, periodontologia wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek biłgoraj endometrioza co to za choroba periodontologia wrocław