Crizanlizumab do zapobiegania kryzysom bólu w chorobie sierpowatokrwinkowej

Regulacja w górę selektyny P w komórkach śródbłonka i płytkach krwi przyczynia się do interakcji komórka-komórka, które biorą udział w patogenezie okluzji naczyń i zaburzeń bólowych związanych z sierpem. Bezpieczeństwo i skuteczność kryzilizumabu, przeciwciała przeciw cząsteczce adhezyjnej P-selektyny, oceniono u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Metody
W tej podwójnie ślepej, randomizowanej, kontrolowanej placebo, fazie drugiej, wyznaczono pacjentów, którzy otrzymali krizanlizumab w małej dawce (2,5 mg na kilogram masy ciała), krizanlizumab w dużej dawce (5,0 mg na kilogram) lub placebo, którym podawano dożylnie 14 razy w ciągu 52 tygodni. Pacjenci, którzy otrzymywali jednocześnie hydroksymocznik, a także nie otrzymujący hydroksymocznika zostali włączeni do badania. Pierwszorzędowym punktem końcowym była roczna liczba problemów związanych z bólem sierpowatym spowodowanych dużą dawką kryzzlizumabu w porównaniu z placebo. Roczna stopa hospitalizowanych dni, czas trwania pierwszego i drugiego kryzysu, roczne tempo niepowstałych kryzysów (definiowane jako kryzysy inne niż zespół ostrej klatki piersiowej, sekwestracja wątroby, śledziona sekwestracja lub priapizm) i zespół ostrej klatki piersiowej oraz zgłaszane przez pacjentów wyniki zostały również ocenione.
Wyniki
W sumie 198 pacjentów poddano randomizacji na 60 stanowiskach. Średni wskaźnik występowania kryzysów w ciągu roku wynosił 1,63 przy zastosowaniu dużych dawek kryzilizumabu w porównaniu z 2,98 z placebo (co wskazuje na spadek o 45,3% przy stosowaniu dużych dawek krizanlizumabu, P = 0,01). Mediana czasu do wystąpienia pierwszego kryzysu była znacznie dłuższa w przypadku dużych dawek krizanlizumabu niż w przypadku placebo (4,07 w porównaniu z 1,38 miesiąca, p = 0,001), podobnie jak mediana czasu do drugiego kryzysu (10,32 w porównaniu z 5,09 miesięcy, p = 0,02) . Średni wskaźnik niepowikłanych kryzysów w ciągu roku wynosił 1,08 dla dużych dawek kryzilizumabu, w porównaniu z 2,91 dla placebo (co wskazuje na 62,9% mniejszą częstość z dużą dawką kryzilizumabu, P = 0,02). Zdarzenia niepożądane, które wystąpiły u 10% lub więcej pacjentów w obu grupach z aktywną terapią iz częstością, która była co najmniej dwukrotnie większa niż w grupie placebo, to bóle stawów, biegunka, świąd, wymioty i ból w klatce piersiowej.
Wnioski
U pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwienną terapia kryzanlizumabem powodowała znacznie mniejszą liczbę problemów związanych z bólem sierpowatym niż w grupie placebo i wiązała się z niewielką częstością występowania zdarzeń niepożądanych. (Finansowane przez Selexys Pharmaceuticals i inne; SUSTAIN ClinicalTrials.gov number, NCT01895361.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
Badanie SUSTAIN
02:08
Choroba sierpowata charakteryzuje się obecnością sierpowatej hemoglobiny (HbS), przewlekłej hemolizy, nawracających epizodów bólowych (zwanych kryzysami związanymi z sierpem komórek lub kryzysami okluzyjnymi), dysfunkcją wielonarządową i przedwczesną śmiercią. Kryzys związany z bólem związanym z serowcem jest główną przyczyną napotkanych problemów zdrowotnych u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokomórkową.1 Kryzysy te skutkują obniżeniem jakości życia2 i zwiększeniem ryzyka zgonu.3 Uważa się, że kryzysy są spowodowane naczyniami krwionośnymi. okluzja w mikrokrążeniu, zwiększone zapalenie i zmiany w nocycepcji.4 Zapobieganie kryzysom może zminimalizować lub zapobiec uszkodzeniu tkanek i narządów i zmniejszyć późniejsze ryzyko zgonu u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową.
Chociaż polimeryzacja odtlenionego HbS jest głównym wydarzeniem w patofizjologii choroby sierpowatokrwinkowej, 5 patogeneza zwężenia naczyń jest złożona
[podobne: badania medycyny pracy w czasie pracy, dyżury aptek biłgoraj, olej z pestek moreli zastosowanie ]

Powiązane tematy z artykułem: badania medycyny pracy w czasie pracy dyżury aptek biłgoraj olej z pestek moreli zastosowanie