Crizanlizumab do zapobiegania kryzysom bólu w chorobie sierpowatokrwinkowej ad

Niedrożność naczyń jest spowodowana adhezją sierpowatych erytrocytów i leukocytów do śródbłonka, co prowadzi do niedrożności naczyń i niedokrwienia tkanki.6 Stopień sierpowatości erytrocytów koreluje z okluzją naczyń i nasileniem choroby.7 Aktywowane i przylegające leukocyty są prawdopodobne czynniki powodujące zamknięcie naczyń w żyłce zbiorczej, podczas gdy sierpowate erytrocyty mogą przyczyniać się do okluzji mniejszych naczyń8. Ponadto płytki krwi mogą wiązać się z erytrocytami, monocytami i neutrofilami, tworząc agregaty, 9,10, które przyczyniają się do zaburzeń krwi przepływ u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową.11 Chociaż adhezja leukocytów do śródbłonka podczas stanu zapalnego może obejmować wiele cząsteczek, proces jest inicjowany przez P-selektynę.12 P-selektyna znajduje się w granulkach spichrzowych spoczynkowych komórek śródbłonka i płytek krwi i jest szybko przenoszona do błony komórkowej po aktywacji komórka podczas procesów takich jak zapalenie. P-selektyna ulegająca ekspresji na powierzchni śródbłonka pośredniczy w nieprawidłowym zwijaniu i statycznej adhezji sierpowatych erytrocytów do powierzchni naczynia in vitro.13,14. Przeniesienie śródbłonkowej selektyny P na selektynę powoduje szybką adhezję sierpowatych erytrocytów do naczynia i rozwój okluzji naczyniowej u transgenicznych myszy z niedokrwistością sierpowatokrwienną.15 Ponadto aktywowane płytki krwi wiążą się z neutrofilami, tworząc agregaty w sposób zależny od selektyny P u myszy i ludzi z niedokrwistością sierpowatości.16
Transgeniczne myszy z niedokrwistością sierpowatokomórkową, które wykazują niedobór selektyny P i selektyny E, mają wadliwą rekrutację leukocytów do ściany naczynia i są chronione przed okluzją naczyń. Ponadto przyleganie sierpowatych erytrocytów i leukocytów do śródbłonka jest znacznie zmniejszone. gdy P-selektyna jest zablokowana u myszy transgenicznych eksprymujących ludzki HbS.15,18 Ponadto, dawki heparyny wystarczające do blokowania selektyny P zwiększają mikrokrążenie krwi u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwienną.19 Dane te potwierdzają koncepcję, że blokada P – selektyna może zmniejszyć ryzyko okluzji naczyń, stanów zapalnych i kryzysów związanych z sierpem.
Crizanlizumab jest humanizowanym przeciwciałem monoklonalnym, które wiąże się z selektyną P i blokuje jej interakcję z ligandem glikoproteiny P-selektyny (PSGL-1). Poniżej przedstawiamy wyniki badania SUSTAIN (badanie fazy 2, wieloośrodkowe, randomizowane, kontrolowane placebo, podwójnie ślepe, 12-miesięczne badanie mające na celu ocenę bezpieczeństwa i skuteczności kryzanlizumabu (SelG1) z lub bez terapii hydroksyureatami u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową z komórkami Sickle Cell -Zwrotowe kryzysy bólowe), wieloośrodkowe, randomizowane, podwójnie zaślepione, kontrolowane placebo, badanie fazy 2 w celu oceny bezpieczeństwa i skuteczności kryzilizumabu, z lub bez terapii hydroksymocznikiem, u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową. Głównym celem badania było ustalenie wpływu leczenia kryzlanizabem na tempo kryzysów związanych z sierpem w ciągu 52 tygodni leczenia.
Pacjenci
Pacjenci z niedokrwistością sierpowatokrwinkową (homozygotyczna hemoglobina S [HbSS], sierpowata hemoglobina C [HbSC], sierp .0-talasemia [HbS.0-talasemia], sierp . +-talasemia [HbS. + -alassemia] lub inne genotypy), którzy mieli 16 lat w wieku do 65 lat i którzy mieli 12 do 10 kryzysów związanych z bólem sierpowatym w ciągu 12 miesięcy przed zakwalifikowaniem się do badania
[przypisy: wojewódzki ośrodek medycyny pracy, pleuroskopia, szukaj leku w aptekach ]

Powiązane tematy z artykułem: pleuroskopia szukaj leku w aptekach wojewódzki ośrodek medycyny pracy